Scrisoare către România

Știu că sunt multe astfel de scrisori , dar eu nu o să copiez s-au ceva de genul. Să începem.

Salut! Poate nu știu să scriu o scrisoare foarte bine , dar măcar o să încerc să o fac cât de cât bine. O scriu din inimă! De-a lungul anilor am fost expuși , nu numai eu , ci vorbesc la plural , deoarece mai includ și niște prieteni sau chiar oameni necunoscuți care citesc aceste rânduri. După cum spuneam , am fost trecuți prin fel și fel de provocări , prin minciuni sau alte chestii prin care unii am trecut mai greu , alții mai ușor. 

Să vă povestesc despre trecutul mizer prin care am trecut atât la școală , cât și în viața reală. Știu că , la vârsta de 7 ani , nu am fost primit la școala unde doream să învăț , deoarece trebuia să am ceva act , pe care nu l-am primit din cauze necunoscute. Am urmat 4 ani la o școală , după care m-am mutat. Din clasa a 5-a , am ajuns la școala dorită. În clasa a 7-a Ministrul Educației , ne-a anunțat cu 3 luni înainte că se introduce o nouă lege.( alte sute de legi schimbate an de an ). S-a introdus legea aceea cu Tezele Unice. Bun , după 3 luni în care profesorii , fără nici o vină , au băgat în noi materie cu lopata , a urmat în cele din urmă TEZA. Era foarte dificil , dacă mă credeți , adică era o experiență unică. Am trecut și peste asta cu ușurință. La sfârșitul clasei a 8-a trebuia să intrăm la Liceu. Altă provocare cu prostiile lor , extragere prin calculator , parcă ne aflam la Loterie. Am intrat la școala dorită , unde aflu acum 5 zile că se comasează cu alt Liceu. Vă mulțumesc domnule Funeriu! Pe lângă faptul că școala noastră a obtinut o promovabilitate destul de mare la Bacalaureat , comparativ cu alte școli , tot noi suntem comasați , fiind problema privatizării celor de la Romtelecom și a altor instituții. O școală bună , cu rezultate foarte bune , este destrămată! Vă mulțumim! Să vorbim și despre domnul Funeriu , care cică este Ministrul Educației. Pe lângă faptul că nu știe să lege 2 cuvinte , mai are și copii trimiși să învețe în străinătate! Foarte frumos din partea lui. Și-a dat și el seama că învățământul din România este la pământ. El acuma se crede SuperMan și vrea să facă ceva! A introdus camerele video. Sincer este o idee și bună , dar și rea. Păi să fim sinceri nu suntem nici la NASA , nici la Google , poate nici acele persoane nu dau teste cu camere de filmat. Altă prostie este faptul că elevii nu au fost obișnuiți cu aceste camere. Sincer a fost ceva în genul Tezelor Unice. O prostie! Acum vedeți și voi problema cu SMURD-ul. Sincer decât să tot scriu atâta , deoarece sincer nu prea are rost , mai bine tac. Adică scriu pentru voi care mă citiți , dar oare pot să schimb ceva cu acest post? Eu nu prea am speranțe. Poate dacă schimb gândirea a câtorva cititori.

În final nu prea am ce să mai scriu. Sincer , stau și mă gândesc la generațiile care urmează. Sper ca ei să o ducă mai bine. Sper să nu întâmpine aceleași probleme școlare sau cele din viața de zi cu zi. Totul rămâne la stadiul de SPERANȚĂ!
Share:

3 comentarii:

  1. Sunt de acord cu tine,nu vor fi schimbari majore in urmatorii ani,schimbari care ne-ar fi necesare.Au si ei in vocabular acest cuvant,dar nu stiu exact ce inseamna.Trist.

    RăspundețiȘtergere
  2. Exact cum ai spus la final, rămâne speranţa. Dar spre dezamăgirea noastră sistemul nostru de învăţământ va fi la pământ mereu. Oamenii din guvern şi parlament sunt nişte incompetenţi.Prostia rulz.

    RăspundețiȘtergere