Emisiuni de tot râsul , că da , asta e România

Bună din nou. Știu că a trecut iarăși ceva timp de când nu am mai scris un post dar iată-mă din nou în prim plan. Vreau să vorbesc astăzi despre emisiuniile noastre de rahat , ca să zic așa , scuze dacă te-am făcut să vomiți totul din gură , dar nu m-am putut abține.
Vedeți și voi pe la TV , diferite emisiuni , unele penibile , altele și mai penibile. Aici nu vorbesc strict despre temele abordate , vorbesc mai mult despre așa zisele vedete care apar. De exemplu , Crudu aia , bă frate să fim sinceri , cum dracu să fii așa. Bun poate că ești proastă în ziua de zi cu zi , dar lasă-ne domne cu prostia pe care o emani de fiecare dată pe la TV. Ca ea multe alte domnișoare , precum Buruiană , Tonciu , etc. Ce mă interesează pe mine domne ce vacanță de mii de euro ai făcut tu prin nu știu ce țară , cu ce dracu te îmbraci , cum te scarpini la cur , ce mănânci , eu cand deschid TV-ul vreau să văd emisiuni care să mă învețe ceva , să învețe poporul român la ceva bun , nu la ceva de toată jena. Mai auzi și pe stradă , în autobuze , oriunde că unele fete preiau modelul așa ziselor vedete de la noi. Chiar azi vorbea o fată despre Tonciu frate. Cică ea vrea să aibă țâțe ca a ei și nu mai știu ce. Păi eu zic să înceapă cu nasul ăla pe care îl folosește drept busolă , că dacă intră în apă și face pluta mai crede lumea că este un rechin. Deci hai să fim serioși. Nu mai vă lăsați prostiți de televiziune.
Cu toate acestea spuse , închei și acest post. Numai bine!


Share:

Nu mă placi?

Vroiam să continui cu încă o propoziție dar este prea vulgară și am zis să o las așa. Despre ce vreau să vorbesc? Despre prieteni , despre cuvinte , întâmplări și alte chestii. Nu am mai scris de mult , am lăsat blogul în paragină , mai ales de când am pierdut domeniul. Acuma vreau să îmi revin încetișor. Poate nu o să citească multă lume acest post , chiar nici nu vreau , vreau un singur lucru: Cine îl citește să înțeleagă măcar despre ce mă chinui eu aici să explic. Sunt sigur că toți am trecut prin așa ceva. Este vorba despre oamenii care se comportă frumos cu tine când ești în preajmă , apoi când nu mai ești prin preajmă , te înjură , vorbesc despre tine , parcă totul ar fii într-un film. Am pățit și eu , și tu și ăla. Chiar dacă o să râzi , poate când mă întâlnești o să râzi de mine , o să îți bați joc de mine că am scris prostii dar chiar știu că ți s-a întâmplat , așa că eu nu pierd nimic , doar tu pierzi , deoarece nu recunoști. Întotdeuna am vrut să fiu puternic în aceste situații , dar de multe nu am mai reușit. Pur și simplu nu am reușit. Asta a fost să fie. O să fiu mai atent când o să îmi aleg prietenii. Nu prea știu dacă am răscolit ceva prin creierul vostru , dar măcar am încercat să vă arăt în ce lume trăim. Numai bine!


Share:

Urmăresc și recomand Ghost Whisperer

După ce am terminat House M.D. , care a fost și o să rămână serialul meu preferat , am ales să termin și Ghost Whisperer. Îl recomand , este un serial superb:).

RO
De mica, Melinda Gordon are abilitatea de a vedea si de a intra in contact cu spiritele mortilor. Prin acest dar, mostenit de la bunica sa, Melinda ajuta spiritele ramase prizoniere in lumea celor vii sa isi gaseasca pacea. Cu toate ca tanara isi reneaga de multe ori darul, care o izoleaza de ceilalti oameni, mesajele intense pe care le primeste din partea spiritelor o determina sa faca tot posibilul pentru a le ajuta. Impreuna cu sotul sau, Jim, care este medic, si prietena sa Andrea, cu care conduce un magazin de antichitati, Melinda va reusi sa salveze zeci de suflete.

EN
A newlywed with the ability to communicate with the earthbound spirits of the recently deceased overcomes skepticism and doubt to help send their important messages to the living and allow the dead to pass on to the other side.
Share:

Bacovia-Plumb


Bacovia - Plumb - comentariu literar

Plumb
de George Bacovia:
A aparut in fruntea volumului Plumb in 1916. Este considerata o capodopera a creatiei bacoviene si o culme a simbolusmului romanesc.
Discursul poetic este conceput sub forma unui monolog tragic in care poetul exprima o stare sufleteasca disperata, lipsita de orice speranta. Poezia este alcatuita din 2 catrene, care corespund celor 2 planuri ale realitatii: realitatea exterioara, alcatuita din cimitir, cavoul, simboluri ale unei univers rece, ostil, care il impinge pe poet la izolare si disperare si realitatea interioara, sufleteasca, deprimanta pentru care nici iubirea invocata cu disperare nu este o sansa de salvare. 

In poezie exista un motiv esential: moartea, redat prin sicriu, mort, somn, dormeau adanc, cavou, coroane, era frig, era vant. Celelalte motive - amorul, tristetea, singuratatea - sunt secundare, dar ajuta la reliefarea ideii esentiale de alunecare inevitabila spre moarte, neant.

Cuvantul-cheie al poeziei este plumb, care are valoare de simbol, repetitie si epitet. In exprimarea sicriele de plumb sugereaza nemiscare, incremenire; amorul de plumb sugereaza o senzatie de rece, de insensibil; si-i atarnau aripele de plumb sugereaza caderea, imposibilitatea zborului si a salvarii.
Prima strofa defineste un univers rece, strain, in care poetul traieste sentimentul singuratatii tragice:

Dormeau adanc sicriile de plumb, 
Si flori de plumb si funerar vestmant -
Stam singur in cavou… si era vant…
Si scartaiau coroanele de plumb.

Strofa a doua defineste realitatea interioara. Poetul invoca amorul, dar acesta doarme intors cu fata spre moarte.Aripile de plumb sugereaza caderea surda si grea, din care poetul nu se mai poate inalta; caderea in moarte este inevitabila, si nici macar iubirea invocata cu disperare nu reprezinta o sansa de salvare:

Dormea intors amorul meu de plumb
Pe flori de plumb, si-am inceput sa-l strig -
Stam singur langa mort… si era frig…
Si-i atarnau aripile de plumb.

La toate nivelurile (lexical, fonetic, morfosintactic), poetul exteriorizeaza ideea de alunecare spre neant. Verbele la imperfect (dormeaudormeastam) sugereaza persistenta atmosferei deprimate. Repetitia conjunctiei siamplifica atmosfera macambra: Si flori de plumb si funerar vestmant - / …si era vant… / Si scartaiau coroanele… si-am inceput sa-l strig… si era frig… si-i atarnau aripile de plumb…. Epitetele adancintorsfunerarsingurcontribuie la realizarea unei nelinisti metafizice. Frecventa consoanelor m, b, v, l, a diftongului au si a triftonguluieau sugereaza foarte bine plansetul, vaietzul, ca ecou al atmosferei insuportabile. La nivelul prozodic se constata folosirea iambului alternand ci peronul si antibracul.

Sentimentul dominant este de oboseala, de trecere inevitabila spre moarte. Se remarca maxima concentrare a discursului poetic.
Poezia exprima in numai cele doua catrene ale ei, o stare sufleteasca de o coplesitoare
singuratate. Atmosfera este de o dezolare totala in tremuratoarea apasare materiala fiind sugerata de greutatea metalului intunecat.

Poezia este structurata pe doua planuri. Pe de o parte realitatea exterioara, prezenta prin cimitir, prin cavou o lume ce-l determina la izolare, iar pe de alta parte realitatea interioara care are in vedere sentimentul iubirii a carui invocare se face cu desperare fiind i el conditionat de natura mediului. Este de fapt incercarea poetului de a evada din lumea inchisa izolata in care se zbate.

Poetul insa nu izbuteste sa depaseasca momentul, cuvantul “intors” realizeaza de fapt misterul intregii poezii. Cuvantul cheie al intregii poezii este “plumb” care devine metafora - - simbol i care este repetat de trei ori, numar fatidic in fiecare catren. Repetitia acestui cuvant sugereaza o atmosfera macabra de cavou.
In acest mediu, sentimentul iubirii inseamna “intoarcere spre apus” cum spune poetul Lucian Blaga, adica moartea.

“Dormea intors amorul meu de plumb,
… pe flori de plumb.”
In aceste conditii poetul nu se poate redresa, nu se poate inalta i ultimul vers, aduce consolarea i resemnarea “i-i atarnau aripele de plumb” sugerand zborul in jos, care cadere este surda i grea.
Intre aceste coordonate ale realitatii exterioare i interioare se desfaoara monologul tragic al poetului intr-o atmosfera tulburatoare prin moarte (la nivel semantic) iar pe de alta parte prin repetitia cuvantului plumb folosit obsesiv ca determinant. Apare de trei ori, in fiecare strofa in rima versurilor 1 si 4 la cezura versului 2.

Cuvantul cheie repetat astfel nu sugereaza descompunerea materiei - element definitoriu pentru poezia bacoviana - ci impietrirea; presiunea fiind prea mare, poetul se pietrifica neconditionat.
Poezia Plumb este o poezie simbolista, nu numai prin corespondente din lumea minerala ci i prin muzicalitatea versurilor realizate cu ajutorul cezurei.

Versul este iambic in exclusivitate, iar tonul este elegiac. Prin repetitia obsedanta a cuvantului cheie, poezia devine o elegie asemanatoare cu bocetele populare.
Structura poeziei este armonioasa, prima strofa se repeta in afara de versul al doilea, astfel incat versul 1 este in relatie cu versul 5, 3 cu 7, si 4 cu 8.

Mijloacele artistice de realizare pe langa simbol intalnim metafore i personificari “Dormeau adanc sicriile de plumb”.
Remarcam folosirea verbelor la imperfect: “dormeau”, “stau” care sugereaza acea atmosfera de dezolare, o actiune trecuta dar neterminata, in continua desfaurare inca.


Share:

Aici sunt!

Bună din nou. Știu că a trecut foarte mult timp , dar ce să fac , a fost vacanță să zic așa. Cu ajutorul lui Annitu mi-am tras o aplicatie de android. Puteți să o downloadați de aici. Mulțumesc!

Download!

Share: