Revenire + Recomandări de seriale

Bună seara din nou oameni buni. După cum vedeți nu am mai scris de foarte mult timp (mai precis de pe 27.04.2017). Totul se datorează lipsei de timp , dar mai ales a inspirației. Astăzi ca să început cu ceva mai ușor , mai mult pentru reacomodare, vă recomand două seriale care mi-au atras atenția. Mai jos o scurtă prezentare a celor două seriale:

 Subiectul serialului este unul simplu, destul de des folosit. Începe cu o sinucidere suspectă a lui Michael Kahnwald (Sebastian Rudolph), urmată de dispariția unui copil, Mikkel Nielsen (Daan Lennard Liebrenz). Cele două familii îndoliate se dovedesc a fi mai legate între ele decât par la prima vedere. Conexiunile cu evenimente din trecut și cu centrala nucleară din apropiere crează un carusel de senzații și imagini. Serialul mizează mult pe paradoxurile generate de posibilitatea călătoriei în timp, dar într-un fel diferit, științific, dar greu de înțeles. (sursă)




Acţiunea are loc în anul 1983 în statul american Indiana, când, după o zi petrecută jucând Dungeons and Dragons la cel mai bun prieten al său, micul Will Byers dispare ca prin minune în drum spre casă, după întâlnirea unei creaturi bizare. Mama lui, Joyce (Winona Ryder într-o convingătoare revenire la actorie), insistă ca secţia locală de poliţie să se concentreze exclusiv pe dispariţia fiului ei, iar şeriful Jim Hopper (David Harbour) va ajunge să-i dea ascultare când tot mai multe evenimente supranaturale au loc în mica suburbie.
Apariţia unei adolescente (Millie Bobby Brown) cu părul tuns foarte scurt şi îmbrăcate într-un halat de spital adânceşte misterul, aruncându-i pe prietenii lui Will, Mike (Finn Wolfhard), Dustin (Gaten Matarazzo) şi Lucas (Caleb McLaughlin) într-o extraordinară aventură, cea din E.T, doar că de această dată vizitatorul nu este atât de prietenos.
Primit cu entuziasm de critici şi lăudat şi de specialiştii genului fantasy/horror precum Guillermo del Toro şi Stephen King, Stranger Things are toate atuurile pentru a te face să-i urmăreşti, unul după altul, cele opt episoade. Serialul creat de fraţii Duffer (cunoscuţi până acum doar pentru horror-ul Hidden, care nu a ajuns şi pe ecranele noastre, şi pentru scrierea scenariului unora dintre episoadele serialului Wayward Pines) se poate lăuda cu personaje convingătoare, ritm susţinut, atmosferă cât cuprinde, excelând simultan la mai toate categoriile pentru care se oferă premii, inclusiv efecte speciale şi coloană sonoră.
Fără a fi original, Stranger Things combină totuşi cele mai puternice elemente ale regizorilor deja citaţi, reuşind un tot unitar care stă cât se poate de bine pe propriile picioare. Cu familii destrămate, agenţii naţionale gata de orice pentru a obţine un avantaj în teribila confruntare a răbdării care a fost Războiul Rece, mici eroi ce se maturizează în lupta cu o prezenţă malefică, umană sau supranaturală, dar şi o extraordinară încredere între amici, Stranger Things este o odă adusă prieteniei şi inocenţei, ritmată de eficiente elemente horror.
În strategia Netflix, Stranger Things pare a fi portdrapelul unei serii de producţii ce pare a folosi nostalgia spectatorilor ca principal cârlig de atragere a audienţei. În această strategie se înscrie resuscitarea serialului Casa plină/Full House cu noul serial Fuller House, care, chiar dacă a fost ignorat aproape complet de critici, se bucură, conform Variety, de peste zece milioane de spectatori pe episod. În aceeaşi sferă nostalgică se va afla şi noul serial creat de celebrul Baz Luhrmann (Mouline Rouge!), The Get Down, o explorare a naşterii scenei hip-hop, punk şi disco în New York-ul anilor '70. Din aceeaşi strategie face parte resuscitarea serialului Gilmore Girls, care va beneficia de o continuare la sfârşitul lui 2016, la nouă ani de la ieşirea serialului din programul televiziunilor americane. (sursa)
Share: